2020
agost

Andorra

El país dels Pirineus, en ple estiu.

Resum pràctic
Dades i numerets per fer-se una idea
Transport
apartament
El Tarter Park
3 nits = 182€ (Dormir )
Apartament amb dormitori, sala estar amb sofà llit, cuina i bany complet.

Visites destacades
Mirador Roc del Quer
Magnífiques vistes no apte per persones amb vertigen
Vall d'Incles
Punt de partida per múltiples excursions en un entorn preciós
Caldea
Espai termolúdic amb aigües calentes i també alguna freda.
Mon(t) Màgic
Parc d'aventura en familia a la natura
Mirador del Pic dels Maians
Vistes impressionants a 2453m d'altitud.
Mina de Llorts
Mina que forma part de la Ruta del Ferro
La família Jordino (escultures)
Grup escultòric curiós dins la Ruta del Ferro
Mengem i bevem
Mac-Bar
CC Punt de Trobada
Bar de centre comercial que sorprèn per la bona qualitat i el bon preu (no tant pel servei)
Cervesa Mari&Juana
Cervesa artesana amb un punt d'alegria.
Recordeu beure amb moderació!
La trobem a les Caves Manacor (El Tarter)
Caves Manacor
El Tarter
Deixen tastar els licors i embotits.
Tret dels licors i cerveses, la resta és més car inclús que a Catalunya (preus turista)
Calendari
Conduïm fins Andorra
Instal·lació a l'apartament
Visita mirador Roc del Quer
Matí de passejada per la Vall d'Incles i tarda "relax" a Caldea
Matí a Mon(t) Màgic, tarda visita botiga turística de licors
Mina de Llorts (Ruta del Ferro), compres a Punt de Trobada

Durada: 3 nits
El primer dia, sabent que a l'apartament només podrem entrar a partir de les 16:00 fem parada a Punt de Trobada, només entrar a Andorra. Dinem al Mac-bar, a la planta baixa del Centre Comercial. Ens sorpren que el menjar és bo (per ser d'un centre comercial) i està bé de preu.

Ens instal·lem a l'apartament. La Sophie ens suggereix idees d'excursions per als propers dies.

Un cop instal·lats, encara ens dona temps de pujar al mirador del Roc del Quer i gaudir d'unes vistes fantàstiques. Inclús des d'allà veiem el Mon(t) Màgic, visita que farem en un parell de dies.
També aprofitem per visitar el poble antic de Canillo.

El segon dia, amb ganes de muntanya, ens apropem a la Vall d'Incles, que no coneixíem. És una vall preciosa en que es poden fer múltiples excursions i pujar a llacs a certa alçada. No arribem a temps de pujar-hi, però el passeig per la Vall reseguint el costat del riu ja val la pena.
Un trenet elèctric porta fins al Centre d'Interpretació de la Vall d'Incles, si et vols estalviar el passeig i fer via per anar a algun dels llacs propers.

A la tarda toca Caldea, en entrada de tarda. Quan vas amb nens de certa edat, no es pot dir que et puguis relaxar a Caldea, doncs encara que són conscients que no es pot córrer, ni cridar, ni entrar per qualsevol lloc a la piscina, de tant en tant se'ls ha de cridar l'atenció per què van massa ràpid, o bé els surt de dins un crit de sorpresa o bé volen entrar ràpid dins la piscina sense buscar l'accès correcte (escala).
Tot i la pandèmia, trobem Caldea massa ple (com en d'altres ocasions, en el passat, sense pandèmia). Això sí, el personal s'esforça en què a les cues es mantingui la distància de seguretat entre grups que no venen junts (no sempre amb èxit).

El tercer dia (dissabte) pugem a Mon(t) Màgic. Amb l'entrada de Caldea, regalen l'entrada de Mon(t) Màgic de nen, comprant la d'adult. L'entrada vol dir: el forfait per pujar/baixar amb el telecabina + una polsera multiactivitat.
En un dia asolellat (matí/migdia) fem tot d'activitats: saltar sobre un matalàs gegant (Bigairbag), saltar fent tombarelles lligats amb arnesos (Acrojump), circular per un circuit de cotxe a pedals, passejar en canoa i en patinet d'aigua o piragua pel Llac del Forn...
L'atracció estrella, però és el Màgic Gliss. En un curt recorregut llisques muntanya avall en un Es dona la casualitat que aquell cap de setmana (15-16 d'agost) obrien el telecadira Tsd4 Portella que puja al mirador Pic dels Maians on hi havia instal·lat un Food Truck (que nosaltres vam anomenar "Màquina llevaneu Truck").

A migdia es va ennuvolar i va començar a ploure, motiu pel qual no vam poder repetir alguna activitat, però tot i així vam poder encara fer més passejos pel llac (a més, va marxar gent i hi havia menys cues).
Així que vam apurar fins que ja era casi l'hora de tancar (últim telecabina a les 18:00).

Al vespre vam visitar les Caves Manacor, buscant refrescos per animar el sopar. Ens van recomanar la cervessa Mari Juana (el nom ja indica el què és!), que ens va dir que ens provocaria uns riures...
I sí, així va ser...

L'últim dia hem de deixar els apartaments, ens acomiadem de la Sophie tot agraïnt-li l'acollida. Ens explica que és arquitecta i que ella mateixa ha dissenyat els apartaments. És un projecte personal. I es nota!

La ruta de tornada la fem canviant de vall, cap a la Vall d'Ordino. Preteniem visitar la Mina de Llorts, però se'ns fa tard, arribem a la 13:00 i ens diuen que la propera visita a què ens podríem apuntar ja és passades les 15:00 de la tarda, així que ho deixem per una altra ocasió.
El que sí fem és aprofitar per visitar les escultures de Rachid Khimoune, una mena d'homes de ferro, anomenat La familia Jordino, que es troba allà mateix, prop de la mina de Llorts.
També és maco el poble de Llorts.

Després de 4 dies gaudint de muntanya i valls, no podem marxar d'Andorra sense parar al Punt de Trobada.
Les compres a Andorra ja no són el que eren anys enrere, els preus ja no són tan super-més-barats que a casa. Tot i així, els productes cosmètics (i la xocolata!) tenen preus bastant més barats i aprofitem per comprar, després de dinar al Buffet Lliure.

I fins aquí un viatge compartit amb 2 families amigues, que esperem sigui el primer de molts.

Andorra
El Tarter Park
El Tarter Park Mountain Resort
Carretera de Sant Pere del Tarter núm. 2 Poble del Tarter

3 nits = 182€ (Dormir)
La Sophie és l'encarregada dels apartaments El Tarter Park Mountain Resort. Un nom una mica llarg per uns apartaments en perfecta ubicació, molt ben equipats, pràcticament nous.
La pega la vam trobar en els "veïns" amb gossos que borden a deshora i no permeten el descans.
Tampoc teniem vistes més que a una paret de muntanya. Val a dir que vam reservar molt a última hora... així que ens va tocar el que ens va tocar!

D'altra banda, l'apartament estava molt ben equipat: la cuina tenia de tot i tot funcionava correctament.
Tot estava ben net, molt nou i cuidat.
A més, estava decorat amb bon gust!

També té molt bona ubicació per fer excursions de muntanya, fugint de ciutat i botigues.

Dades referents a viatge realitzat amb data agost de 2020.